واگذاری مدیریت مراکز آموزشی وزارت نیرو به پژوهشگاه نیرو
08\02\1400

مراسم معارفه رسمی و واگذاری مدیریت مراکز آموزشی زیرمجموعه موسسه آموزش‌های تخصصی صنعت آب و برق به پژوهشگاه نیرو با حضور معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی و جمعی از مدیران، برگزار شد.


"محمدصالح اولیا"، معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی، در این مراسم به تلاش‌‌های چند سال اخیر وزارت نیرو در حفظ و بروزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مراکز آموزشی و اصلاح فرایندها، واگذاری مدیریت مراکز آموزشی به پژوهشگاه و تاسیس و راه‌‌اندازی "مرکز آموزش‌های تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای صنعت آب و برق" اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت نرم‌افزاری "سامانه جامع آموزش و سنجش صنعت آب و برق" و فعال‌سازی ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و نوآوری و همچنین توسعه صلاحیت حرفه‌ای کارکنان صنعت از جمله برنامه‌های در دست انجام است.


در ادامه، "احد ضابط"، رئیس پژوهشگاه نیرو با ابراز خرسندی از پذیرش مسئولیت مراکز آموزشی، بر تعهد و اهتمام پژوهشگاه بر توسعه دامنه فعالیت و بروزرسانی مراکز آموزشی تاکید کرد.


وی برنامه خود را علاوه بر توسعه کمی و کیفی اجرای آموزش‌‌های تخصصی موجود، به‌کارگیری ظرفیت موجود در این مراکز جهت انجام پژوهش‌های کاربردی و فراهم‌سازی زیست‌بوم فناوری و کارخانه نوآوری در حوزه آب و برق عنوان کرد.
"محمدرضا فدائی ‌تهرانی"، سرپرست موسسه آموزش‌های تخصصی صنعت آب و برق نیز در این مراسم گفت: باید در زمینه نیاز چند ساله این صنعت برای بروزرسانی نظام آموزشی مطابق با شرایط جدید بر اساس برنامه‌‌ریزی کارشناسانه و مطابق الگوهای موفق سایر کشورها اقدام شود.


وی افزود: اکنون که طراحی جدید ساختار آموزشی توسط وزیر نیرو ابلاغ شده بر همه فرض خواهد بود تمام تلاش خود جهت پیاده‌‌سازی آن به‌‌عمل آورند.


این گزارش می‌افزاید، پیرو مصوبه شورای عالی اداری کشور و تغییرات ساختاری سازمان آموزش صنعت آب و برق، واگذاری مدیریت مراکز آموزشی صنعت آب و برق به پژوهشگاه نیرو در روز‌های پایانی سال ۱۳۹۹ توسط وزیر نیرو مورد ابلاغ قرار گرفت.



نظرات کاربران
ارسال نظر